fredag 15 april 2011

Fredagsburgaren

Goafton gott folk!

Då var det äntligen fredagskväll. Maten är lagad och uppäten och barnet har somnat. Aaaa.. lugnt och skönt.. :) om man lyckas bortse från att Leonardo Di caprio härjar på så att väggarna skakar här inne det vill säga. Karln min envisas med att ha tv:n på högsta volym nämligen. hmm.. Idag är det fredag = hamburgedag! Det är några veckor sedan vi var hemma tillsammans på en fredag så den här burgaren var efterlängtad. Dock blev den något sen eftersom jag gav mig på att baka egna bröd dagen till ära. Det är ju bebisens namnsdag idag å allt :) Bröden skulle jäsa 1 timma + 2 timmar och jag kom igång med baket lite sent. Men bättre sent än aldrig! när det gäller mat i alla fall ;) Bröden blev kalasgoda! och nu ligger resten i frysen så nästa vecka går det snabbare.

Det skulle varit sesamfrön på men det fanns inte i mitt skafferi.

 
Hamburgebrödsreceptet kommer från Linneas skafferi via victoriasprovkök.se. Tack för ett mycket bra recept flickor. Smakade kalas och lagom mjuka och fina :) Mina bröd bakades dock med rågsikt istället för vetemjöl eftersom mjölet var slut. Jag lägger inte ut receptet här utan ni som är intresserade kan gå in på ovanstående sidor och läsa det direkt.

Recept på husets goda hamburgare (som jag varmt rekomenderar er!) finns i denna bloggens första inlägg så jag latar mig lite och låter bli att dra det igen ;) Ikväll lyxade vi till det lite med bacon i burgarna, mycket smaskigt!
Idag har det även påskpyntats här hemma med fjädrar och vårblommor. Det var på tiden.




Nu undrar ni kanske om jag inte tänker ge er något recept alls idag. Och det börjar jag väl också undra kan jag säga.. Vad har vi ätit de senaste dagarna igentligen? Jag får lov att ta en titt i fotoalbumet och återkomma;)

Fortsatt trevligt fredagsmys på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar