söndag 10 april 2011

Gott i Norrköping

God kväll på er!
Hoppas ni haft en mysig helg. Det har jag, fast nu är jag väldigt trött :) Har precis sjunkit ner i soffan efter att ha nattat bebis. Det blev en lång nattning ikväll för lillan var övertrött och uppe i varv efter helgens resa till Norrköping. Men nu sussar hon sött och kommer förmodligen göra länge :) Tänkte jag skulle hinna se lite av Milan-matchen. Min karl är ju och ser den live just nu. Milan leder med 2-0 så jag förmodar att han är nöjd :) Nu blev det visst mål igen. Fast till andra laget verkar det som. Bra, då blir det lite spännande också ;)
Nu ska vi prata mat! Tänkte börja med att utvärdera Rocky roadmuffinsen som jag gjorde häromdagen. De blev ju himlans fina och jag hade väntat mig något utöver det vanliga men tråkigt nog blev de aningens torra. Förmodligen var de i ugnen för länge. Enligt receptet skulle de vara inne 18 min men jag tror 14 är mer lagom. Om någon mer prövat dem får ni hemskt gärna meddela mig hur de blev. Med chokladglasyren på var de ändå väldigt smaskiga och mycket chokladiga!



Annars har jag faktiskt ätit mer mat än jag lagat i helgen. Skönt att få bli lite bjuden ibland också :) Bland annat blev det hemmapizza med mozzarella, paprika, oliver och skinka på fredagskvällen och tapas-plock på lördagen. Årets första jordgubbar har smakats i helgen också. Spanska tror jag. Mycket goda och alla i asken var faktiskt fina! Vårpromenad i solen, mys framför öppen spis och många pratfyllda timmar vid frukostbordet. Fin helg med goda vänner och glad bebis!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar