söndag 10 april 2011

Omelett med pesto och skinka

Ikväll fick jag till en riktigt god och smakrik omelett trots att jag var trött och osugen på att laga mat. Det är väl de dagarna man behöver lite tur :)

omelett gör sig inte så bra på bild.. :)


Till omeletten:

2 ägg
en skvätt vatten
ca 1 msk pesto
rökt skinka i strimlor/bitar
halva skaftet på en knipplök (eller salladslök)
paprikapulver
oregano
salt
svarteppar
smör eller olja att steka i

Tillbehör:

sockerärtor
gurka
salladsblad
keso
 
Sätt på plattan och häll smör i pannan.
Knäck äggen i en skål och vispa upp dem tillsammans med vatten, kryddor och en klick pesto.
Häll omelettsmeten i pannan och stek på medelvärme.
Strimla skinkan och skär löken och lägg dessa på omeletten.
Omeletten är klar när den stelnat och undersidan fått fin färg. Vik ena halvan över den andra och servera med grönsaker och keso. Krydda på med lite extra paprikapulver om du vill. Jag har alltid olivolja salt och peppar på mina gönsaker. Citron är gott på sallad också om man har det hemma:)

Nu önskar jag er gonatt och en bra start på veckan imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar